چت باران


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



_______███ __ _█████____████ ___████__████_███ __███____████__███ __███_███___██__██ __███__███████___███ ___███_████████_████ ███_██_███████__████ _███_____████__████ __██████_____█████ ___███████__█████ ______████ _██ ______________██ _______________█ _████_________█ __█████_______█ ___████________█ ____█████______█ _________█______█ _____███_█_█__█ ____█████__█_█ ___██████___█_____████ ____████____█___███_██ _____██____█__██____███ ______█___█_██_______██ _________███__________██ _________██____________█ _________█ ________█ ________█

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان matarsak و آدرس matarsak99.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 283
بازدید کل : 27730
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



آمار مطالب

:: کل مطالب : 11
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 283
:: بازدید سال : 452
:: بازدید کلی : 27730

RSS

Powered By
loxblog.Com

matarsak

چند مهارت گفتاری در برخورد بادخترا
/ / ساعت : قبل از ظهر | بازدید : 226 | نوشته ‌شده به دست ali padarlo | ( نظرات )

1317473260_mah-lagha-jaberi-4

قبل از اینکه در مورد روابط با دخترها بنویسم، این نکته رو یادآوری می کنم که مطالب من فقط برای دختر و پسرهایی میتونه مفید باشه که می خوان رابطه ای بی ریا و بر مبنای صداقت، اعتماد و انسانیت داشته باشن و خوشبختانه وقتی برای زیاده گویی برای کسانی که می خوان با ریاکاری و حقه بازی روابطشون رو شروع کنن و پیش ببرن ندارم. خوب شاید با خودتون بگید: «این همه دختر تو خیابونه ! برای چی این همه خودمون رو به دردسر بندازیم؟!» اگر حتی یک لحظه چنین چیزی از ذهنتون عبور کرده، مهربونی کنین و ضربدر سمت راست بالای صفحه رو کلیک کنین. خداحافظ شما!

 

بیایید تمرین و تکرار صداقت و انسانیت رو از همین جا شروع کنیم

 

از اینکه هنوز در حال خواندن نوشته­ی من هستید صمیمانه ازتون تشکر می کنم و امیدوارم که تا انتها با هم همراه باشیم.

مهمترین خواسته­ی روحی یک دختر اینه که دوست داشته بشه، ارزشمند باشه و در عین حال درک بشه. این حقیقتیه که در مورد همه­ی افراد بشر وجود داره، پسرها هم همین رو می خوان، که دوست داشته بشن و ارزشمند باشن ولی واقعیت اینه که راحتتر از دخترها به این دو خواستشون می رسن. چون طرف مقابل اونها یعنی دخترها عموماً عاطفی تر هستن و راحتتر به احساساتشون دسترسی دارن ولی پسرها در مقایسه با دخترها درونی ترن و کمتر احساساتشون رو بروز می دن. این به هیچ وجه به این معنی نیست که پسرها به اندازه­ی کافی مهربون نیستن. نه! تفاوت بر سر  نحوه­ی نمودن احساساته و اینکه چون پسرها کمتر احساساتشون رو بروز می دن، دخترها متوجه وجود این احساسات نمیشن، در نتیجه احساس دوست داشتنی بودن و ارزشمند بودن رو از جانب پسرها دریافت نمی کنن پس احساس می کنن که به اندازه کافی درک نمی شن و این یعنی بی احترامی (معمولاً ناآگاهانه) به مهمترین خواسته یک دختر!

اگه دوسش دارین و اگه براش ارزش قائلین، باید این رو نشون بدین. عشق ورزیدن یک هنره که همه­ی ما باید برای آموختن این هنر آموزش ببینیم، به ویژه ما پسر و دخترهای ایرانی که از وقتی چشم باز کردیم خودمون رو توی محیط های کاملاً جداسازی شده دیدیم . دوازده سال قسمت عمده هر روزمون رو با همجنسامون گذروندیم و تازه در هیجده سالگی ما رو رسماً وارد محیط هایی می کنن که مختلط هستن ، چه دانشگاه چه محیط های کاری. با اولین سوء برداشتی که از صحبتهامون شد تازه متوجه می شیم که زبون همدیگر رو هم به خوبی نمی فهمیم و این تازه اول مشکلات ماست. برای صحبت کردن و گوش کردن به صحبتهای یکدیگر احتیاج به کسب مهارتهایی داریم. روی صحبتم با آقا پسرهاست ولی خوشحال میشم دختر خانومهایی که این متن رو می خونن اگه چیزی به ذهنشون رسید که فکر کردن من باید بدونم باهام در میون بذارن:

1-      وقتی در مورد مساله ای که ناراحتش کرده باهاتون صحبت می کنه، سریع به دنبال پیدا کردن راه حل نباشین. در بیشتر موارد دخترها فقط دنبال این هستند که شما مشکلشون رو بشنوین و اصلاً انتظار کمک از شما ندارن. فقط به این احتیاج دارن که از جانب شما همدردی دریافت کنن. این به این معنی نیست که بی خیال باشین و هیچ قدمی برای حل مشکلش بر ندارین. نه! بلکه فقط ابتدا به ساکن و در وهله­ی اول فقط گوش کنین، فراوان گوش کنین و به او ابراز همدردی کنین بعد اگر خواستین می تونین بپرسین که چه کاری از شما ساختست.

 

2-      موقعی که صحبت می کنه دقیق به حرفاش گوش کنین، چون دخترها معمولاً خواسته هاشون رو به طور مستقیم بیان نمی کنن پس به کمی تیز هوشی نیاز دارین که در میان جملاتش، جمله ِ ی کلیدی رو پیدا کنین و با سوال کردن به موقع ، بحث را به سمت موضوعی که او مد نظرش است هدایت کنین. این کار ساده ای نیست ولی یکی از بهترین راههاییست که میتونین بهش نشون بدین که خوب درکش می کنین و مطمئن باشین او هم این کمک شما رو درک کرده و از شما ممنون میشه.

 

3-      این نکته رو بدونید که دخترها معمولاً با صدای بلند فکر می کنن ولی پسرها معمولاً در سکوت فکر می کنن. دخترها معمولاً الگوریتم فکر کردنشون و خروجیها رو جزء به جزء به زبون میارن. به زبون خودمونی، موقع فکر کردن هر چیزی رو که تو ذهنشونه یکباره بیرون میریزن و این روش اونها برای رسیدن به جواب نهاییه. به هیچ وجه جلوی او رو نگیرید و اجازه بدید به روش خودش فکر کنه.

 

4-      در هنگامی که صحبت می کنه علاوه بر گوش کردن، گاهی سرتون رو تکون بدین و با گفتن اوهوم، آره و ... نشون بدین که هنوز بیدارین و حواستون هم به حرفهای اون هست.

 

5-      یکی از مهارتهای گفتاری اینه که سعی کنین بعضی از جملاتش رو عیناً تکرار کنین. این یکی از روشهای بسیار موثره و معمولاً خیلی خوب جواب میده.

 

6-      معمولاً در گفتگوهای دوستانه ای که دارین موضوع بحث چندان مهم نیست و هدف صرفاً صحبت کردنه ولی اگه دقت کرده باشین اینکه در مورد چه موضوعی صحبت کنین معمولاً به عهده دختراست، چون تحمل سکوت وقتی که قرار به صحبت کردن باشه برای دخترها سخته. پس دخترها خودشون دنبال موضوعی برای صحبت می گردن تا مجبور نباشن این سکوت رو تحمل کنن. بهتره که بعضی وقتها شما موضوعی رو پیش کشیده و سر صحبت رو باز کنین. منتظر نمونین، گاهی شما پیش قدم بشین.

 

7-      داشتن ارتباط چشمی، چه هنگام صحبت کردن چه هنگام شنیدن به هر دوی شما آرامش و اطمینان بیشتری برای ادامه­ی صحبت می ده. با مهر و محبت به او نگاه کرده و به صحبتهایش گوش بدید.

 

8- دخترها به شیوه­ی گفتاری تحریک می شن، پسرها بینایی. مطمئن باشید که معقولترین و منطقی ترین دخترها هم در مقابل شنیدن حرفهای خوب، قشنگ و عاشقانه راحتتر به شما ابراز علاقه می کنن. به او حرفهای محبت آمیز بزنید ولی مواظب باشین شورش رو درنیارین!

 

9-      اگر متوجه شدین که او از مساله ای ناراحته ولی اون رو مطرح نمی کنه، شما سوال کنین. با سوال کردن او رو مجبور به صحبت کردن کنین. همین که او شروع به صحبت کنه، نیمی از مشکلاتش خود به خود  حل می شه و در عین حال هر دوی شما از این سکوت سنگین نجات پیدا می کنین.

    

10-   به هیچ وجه خودتون رو در نظرش تحقیر نکنین. در مورد خودتون و خانوادتون با احترام صحبت کنین و از واژه های زشت در مورد خودتون استفاده نکنین. اگر این کار رو بکنین ممکنه در ظاهر خوشش بیاد و بخنده ولی به حدی زود از چشمش می افتید که حتی فکرش رو هم نمی تونین بکنین. اگه توقع دارین باهاتون انسانی برخورد بشه اول باید خودتون به انسان بودنتون احترام بذارین.

 

11-   موقع صحبت کردن قاطعیت داشته باشین، روی حرفی که فکر می کنین درسته، بایستین و پافشاری کنین. منظورم به هیچ وجه این نیست که بیخودی لجبازی کنین یا اینکه انعطاف پذیر نباشین. نه! بلکه در موقع صحبت کردن نظرتون رو فقط به خاطر اینکه شاید اون ناراحت بشه تغییر ندین و این رو بدونین که دخترها از یک پسر مقتدر و قاطع خیلی بیشتر خوششون میاد تا پسری که هر لحظه نظرش فقط به خاطر خوشامد اونها عوض میشه.

 

 

اگه انسانیت، راستی و اعتماد رو فراموش نکنیم، عشق هم راحتتر می تونه معجزه کنه

 

 


|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :